Mijn aanpak

Algemeen: blijvend houd ik de vinger aan de pols of mijn bijdrage voldoet aan de verwachtingen en bedoeling van de opdrachtgever. Ik leg vooraf niet veel in detail vast omdat ik wil aansluiten bij wat er speelt.

Offerte en plan

Als we met elkaar in zee gaan, maak ik een offerte waarin, indien mogelijk een planning is opgenomen. De concrete vraag bepaalt de werkwijze in geval van coaching en begeleiding en een beleidsmatig traject.

Vinger aan de pols

Bij co-managing werk ik – natuurlijk in overleg – met wekelijkse of twee wekelijkse voortgangsgesprekken. Daarin wordt steeds nagegaan of de activiteiten voldoende toegevoegde waarde hebben. Indien nodig wordt bijgestuurd.

Bekijk de tarieven

Offerte en plan

Als we met elkaar in zee gaan, maak ik een offerte waarin, indien mogelijk een planning is opgenomen. De concrete vraag bepaalt de werkwijze in geval van coaching en begeleiding en een beleidsmatig traject.

Vinger aan de pols

Bij co-managing werk ik – natuurlijk in overleg – met wekelijkse of twee wekelijkse voortgangsgesprekken. Daarin wordt steeds nagegaan of de activiteiten voldoende toegevoegde waarde hebben. Indien nodig wordt bijgestuurd.

Bekijk de tarieven

Mijn uitgangspunten

1. Het leren van leerlingen dient centraal te staan en niet (‘de leerling centraal’). Dit uitgangspunt is bepalend voor het werk van een schoolleider. Deze moet zijn/haar werk richten op het versterken van de vaardigheid en deskundigheid van de leraren op dit centrale thema.

2. Een gemeenschappelijke focus in een team is voorwaardelijk voor effectieve samenwerking en onderlinge betrokkenheid: er moet duidelijkheid zijn over de vraag welk centraal doel het team heeft.

3. Binnen een team moeten de leden onderling afhankelijkheid ervaren. Dit is een voorwaarde voor wezenlijke onderlinge betrokkenheid en samenwerking.

4. Er moet duidelijkheid zijn over welke vorm van professionele autonomie er gehanteerd wordt en wat de grenzen aan die autonomie zijn.